Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB - Knivsta

Adress: Mejselgatan 6, 741 71 Knivsta, Sverige.
Telefon: 18343070.
Webbplats: alsikemaskin.se
Specialiteter: Återförsäljare av husbilar, Maskinverkstad, Maskiner, Husbilsverkstad, Husvagnshandlare.
Andra intressanta uppgifter: Hemkörning, Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Rullstolstillgänglig toalett, Rullstolstillgängliga sittplatser, Bankkort, Mobilbetalningar med NFC, Kreditkort.
Recensioner: Det här företaget har 104 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 4.2/5.

📌 Plats för Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB

Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB Mejselgatan 6, 741 71 Knivsta, Sverige

⏰ Öppettider för Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB

  • Måndag: 07–18
  • Tisdag: 07–18
  • Onsdag: 07–18
  • Torsdag: 07–18
  • Fredag: 07–18
  • Lördag: 10–15
  • Söndag: 11–15

Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB är ett företag som erbjuder en rad olika tjänster inom maskinuthyrning, återförsäljning av husvagnar och verkstadsarbete. De har sin verksamhet belägen på Mejselgatan 6, 741 71 Knivsta, Sverige, vilket erbjuder en lättillgänglig plats för kunder som söker deras tjänster. Man kan lätt nå dem via telefon på nummer 18343070 eller besöka deras hemsida på alsikemaskin.se.

Företaget har specialiserat sig på att äga och försälja husvagnar, samt att erbjuda verkstadsarbete och service för olika slags maskiner. De har ett brett urval av maskiner att välja mellan, vilket gör att de kan tillmötesgå de flesta kunders behov och önskemål. Utöver detta erbjuder de även hemkörningstjänster vilket kan vara mycket praktiskt för kunder som inte har tillgång till eget transportmedel.

En av de största styrkorna med Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB är deras flexibilitet och serviceinriktade tillvägagångssätt. De strävar efter att göra affärer med både privatpersoner och företag, och erbjuder en bred palette av produkter och tjänster som kan anpassas efter kundens specifika behov. Dessutom är deras lokal utrustad med rullstolstillgängliga ingångar, parkeringsplatser och toaletter, vilket förenklar besöket för personer med funktionsnedsättning.

Det är viktigt att nämna att företaget har mottagit mycket positiva recensioner från kunderna genom åren. En genomsnittlig åsikt är 4.2/5 baserat på 104 recensioner på Google My Business, vilket visar att de har lyckats i sin ambition att leverera högkvalitativa produkter och tjänster åt sina kunder.

Om du letar efter en pålitlig och professionell återförsäljare av husvagnar och maskiner, är Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB en stark kandidat att överväga. Med deras breda erbjudande, serviceinriktade tillvägagångssätt och goda recensioner, är det en utmärkt värd för din affärsrelation. Du kan lätt kontakta dem via deras hemsida eller på deras telefonnummer för att få mer information eller boka en tid för att utforska deras produkter och tjänster närmare.

👍 Recensioner av Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB

Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB - Knivsta
Peter L.
2/5

Vi har köpt två husbilar från detta företag. Det kommer inte att bli fler. Säljfunktionen är bra att ha att göra med när man ska köpa men verkstad och eftermarknad är undermåliga och vilseledande. Vi lät en annan firma sälja vår nya bil innan fabriksgarantin gått ut för vi tröttnat på att ha att göra med dessa som inte heller ville förmedla en försäljning av bilen när vi tröttnat trots att dom är åf av märket. Tack till det seriösa Uppsalaföretag som hjälpte oss med förmedlingen!

Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB - Knivsta
Jonathan
2/5

Inte dåligt men heller inte någon wowupplevelse. Skulle inte handla något här igen. Finns andra handlare med högre engagemang och intresse för kunderna

Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB - Knivsta
Mehmet G.
1/5

Köpt en husvagn Juli 2024, (Alpina 2021) redan efter 1 vecka efter leverans upptäcker jag flera brister (totalt 7) med bl.a vattenläckage. Vagnen har varit oanvändbar sedan dess. Undermålig information från de och helt ointresserade att avhjälpa felet. Den står fortsatt kvar på verkstaden och ”väntar” på restnoterade reservdelar som finns tillgänglig efter att jag ringt andra återförsäljare.

Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB - Knivsta
Gunilla A.
5/5

Var här för att sälja vår husbil. Smidig affär. Trevlig personal!

Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB - Knivsta
Andreas I.
5/5

Har bara gott att säga om Alsike maskin, enkla, normala säljare som inte känns ”påklistrade”
Köpte husbil i augusti i år av Jens i Knivsta, snabb respons och återkoppling!
Kan varmt rekommendera Alsike maskin!

Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB - Knivsta
Ted
1/5

Efter köpet gav jag 5 stjärnor, detta då jag ville ha en god relation med företaget. Jag tror många recensioner kommer därifrån.

Däremot hade jag flera mycket besvärliga erfarenheter:

1. Säljarna. Kunde inget om bilen eller husbilar generellt sätt. Jag som läst på nätet visste mycket mer om batterier och allt möjligt i bilen. De säger vad du vill höra för att få till en affär. Ta extern hjälp istället och prata med någon som kan bilen. Jag blev lite chockerad hur en husbilssäljare kunde veta så lite om husbilar.

2. Verkstaden - extremt trevliga och mycket gott bemötande. Dock undermålig reparation. Jag hade 2 småfel som aldrig lagades, men varje gång togs betalt för att hjälpas till med och där arbete gjorde "enligt deras rutiner", fast jag sagt att de redan gjorts på annan verkstad och det ej var varför den var inne. Det går på din faktura utan att du bekräftat.

Omfattande oljeläckage inom 1 år. Verkstad sa att det var slitage. Ny bil dock, jag ville förebygga felet men dom hittade inget. Ca 1 år senare igen händer samma fel, bärgas igen.
Nu säger dom en del saknas som gör att motorn fryser på vintern och skapar detta oljeläckage.
Dom säger att delen ej går att installera på min bil.
Så jag har alltså köpt en bil som ej går att köra vintertid utan motorhaveri, men heller inte går att reparera så att felet ej ska uppstå igen.
Jag pratar med verkstaden flera gånger men ingen lösning finns.
Dom vill ha fullt betalt för att reparera skadan igen trots att dom första gången ej identifierade felet hela vägen.

Jag börjar nu själv eftersöka felet då jag känner mig helt strandad här. Jag åker skridskor med en vän som är advokat. Han hjälper mig skriva ihop ett brev då jag såklart inte kan gå vidare med att laga bilen en gång till och utan att felet åtgärdas.

Ägarna mottog brevet varpå det blev en extremt obehaglig dialog omgående. Jag fick svar inom bara någon timme från ena ägaren att dom inte tar ansvar för något, att min bil ska bärgas bort inom några dagar på min bekostnad om den ej repareras.
Jag väljer nu att hänvisa till att köpet då ska reklameras då den sålts med en saknad del.
Dom erbjuder mig 200k mindre än jag nu 5 månader senare fått loss bilen för (äger den ej längre). Och fortsätter att hota med bärgning (antar dom menar när dom drar ut den med sin traktor till sin grusplan).
Jag pratar efter väldigt mkt research med en verkstad i orsa som hjälpt andra med detta fel. De säger att tysksålda bilar kan sakna denna del, då går de ej att köra vintertid i sverige. MEN att den går visst att installera, och att dom ofta gör det, och jag fick ett artikelnummer på delen t.om.
Jag blir lättat, över att det finns en lösning så jag inte äger en bil för 0,5msek som ej går att använda vintertid i sverige (skulle ha den året runt dessutom vilket jag sa vid köpet).
Jag delger med verkstan att det går att laga, och vad delen heter. Men att dom sålt bilen utan denna del och att dom då får stå kostnaden för det.
Det nästa jag får i svar är att delen visst finns i min bil nu..
Om dom monterat delen efter att jag identifierat den, eller om verkstaden i flera månader sagt fel får jag aldrig veta.
Jag väljer att bärga min bil därifrån till en annan verkstad (som jag också tänkte be kontrollera om denna del monterats nyligt). Efter jag informerat Alsike om mitt besked om att bärga bort bilen och jag hade bokat bärgare och den var på väg, så får jag prata med ägarna som säger att vi kan komma överrens om att dom lagar den för ett billigare pris (som jag redan föreslagit men dom sagt nej till)

Det är alltså extremt hårt mot hårt med firman efter att du köpt en bil med fel. Verkstaden var ärligt talat klart undermålig i sin kunskap. Jag hade även andra småfel som aldrig reddes ut trots flera inlämningar i streck.

Jag uppfattade firman som stor och seriös när jag besökt dom och köpte bilen. Men alla erfarenheter därefter var helt tvärtemot det.
Förövrigt så plockades gasoltuberna ut efter visning innan upphämtning, och bilarna står vintertid med tom tank vilket kan skapa kondens och vatten i tanken.

Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB - Knivsta
loffekarlsson
5/5

Bytte bort vår Laika husbil mot en Burstner affären sköttes exemplariskt av Nicklas Eriksson som hade en videovisning och vi fick alla fakta via mail och telefon vi känner oss såå nöjda!!!

Alsike Maskin Entreprenadförsäljning AB - Knivsta
Adde
1/5

Vet inte vart min recension av Alsike Maskin tagit vägen, men jag är MYCKET skeptisk till deras utlovade service och tillmötesgående.
Köpte en husbil som bara gått ca 600 mil för nästan 1 miljon kronor och skulle vara som ny efter recond och lev kontroll. Blev det så...knappast. Se bilder
Även på den icke fackmannamässiga tätningen med silikon mellan kaross och bodel. Vilket kladd..
Efter 3 recond (som dom nu säger är en tvätt) så är bilen fortfarande skitig. Dessutom många småfel som man skulle upptäckt vid en leveranskontroll.
Har anmält företaget både till Konsument Uppsala och till ARN.
Återkommer då ärendet nu är under behadling.
KÖP INGEN husbil innan ni har allt mycket noga SKRIFTLIGT dokumenterat. Företaget Alsike maskin lovar mycket håller lite (inget).
ARN jobbar vidare...

Go up